Kynttilä, risti ja ikoni. Kuvituskuva.

Retriitit

Seurakuntayhtymä järjestää kuukausittain useita eri pituisia ja teemaisia retriittejä. Monipäiväisten retriittien lisäksi voit hiljentyä meditaatioilloissa ja hiljaisuuden päivissä.

Retriitit antavat tilaisuuden pysähtyä ja tutkiskella omaa elämäänsä ja uskoaan. Hiljaisuus hoitaa, avaa uusia näkökulmia ja auttaa rukoilemaan. Yhdessä hiljaa oleminen on yhdistävä kokemus.

Siirry lukemaan lisää seurakuntayhtymän tulevista retriiteistä.

hengellisen ohjauksen pastori
Yhteinen diakonia- ja sielunhoitotyö

Jumala ja rukous ovat vetäneet minua puoleensa aina, lapsesta asti. Sen takia minusta tuli teologi. Olin pitkään yliopistolla tutkimassa Raamattua tieteen näkökulmasta. Sen jälkeen olin muutaman vuoden kouluttajana ammattikorkeakoulussa ja sitten pitkän rupeaman seurakuntapappina.

Ruuhkavuosissa pienten lasten äitinä löysin elämääni sanattoman rukouksen, joka on kantanut minua nyt viitisentoista vuotta. Sanaton rukous perustuu mielen hiljaisuuteen ja tietoisista ajatuksista luopumiseen. Se on eräänlaista kristillistä meditaatiota. Yksi sen muoto on sydänrukous, jota harjoitan päivittäin. Nykyään organisoin Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän retriittityötä. Olen retriitinohjaaja, hengellinen ohjaaja ja sydänrukousohjaaja.