Vammaiset

Kirkko on kaikille.

Olet yhtymän vammaistyön selkokielisillä sivuilla.

Täältä saat tietoa, miten voit osallistua kirkon toimintaan. Voit olla yhdessä rakentamassa kaikkia huomioivaa seurakuntaa. Jokainen on tervetullut seurakunnan toimintaan, juuri sellaisena kuin on.

Teemme työtä kehitysvammaisten, viittomakielisten ja muiden vammaisten esimerkiksi näkövammaisten ja liikuntarajoitteisten kanssa.

Mietityttääkö elämäntilanteesi, perhetilanteesi tai vammasi kanssa eläminen? Haluatko keskustella hengellisistä kysymyksistä?

• Varaa aika työntekijälle joko soittamalla, tekstiviestillä, Whatsappissa tai sähköpostitse.
  • Tapaamiseen voit tulla yksin tai tukihenkilön kanssa.
  • Voimme sopia tapaamisen kotiisi, asumisyksiköön, sairaalaan tai muualle.
  • Keskustelumme ovat luottamuksellisia.

Seurakuntien yhteisen vammaistyön diakoniatyöntekijät ovat sinua varten:

Teemme yhteistyötä paikallisseurakuntien, seurakuntien eri työalojen, Turun ja Kaarinan kaupunkien, paikallisten vammaisjärjestöjen, sosiaalipalvelujen sekä terveyspalvelujen kanssa. Haluamme olla parantamassa saavutettavuutta ja esteettömyyttä.

Seuraavista linkeistä saat tietoa vammaistyön toiminnoista:

KuurojentyöLinkki avautuu uudessa välilehdessä

KehitysvammaistyöLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Muu vammaistyöLinkki avautuu uudessa välilehdessä

// ]]>