Lapsille ja perheille

Tarjoamme lapsille ja perheille monipuolista toimintaa. Osallistu perhekahvilaan, muskariin tai päiväkerhoihin – meillä on jotain jokaiselle perheelle. Yhdessä luomme iloista ja yhteisöllistä ympäristöä, jossa jokainen voi löytää oman paikkansa. Tule mukaan ja kokeile, mikä toiminta sopii juuri teidän perheellenne parhaiten!

kerholaisia leikkihuoneessa

Metsäseikkailupäivä 9.5. klo 10-14

Tervetuloa mukaan perheiden Metsäseikkailupäivään helatorstaina 9.5. klo 10-14 Tuorlan luontopoluille osoitteeseen Tuorlantie 1!

Ohjelmassa on monipuolista toimintaa koko perheelle. Päivän aikana päästään nauttimaan luonnon kauneudesta ja tutustumaan sen salaisuuksiin erilaisten toimintapisteiden kautta. Tarjolla on muun muassa luontoaiheisia lauluja ja loruja, Sammaltassujen luontotoimintaa ja mahdollisuus tehdä luonnonmateriaaleista taidetta kotiin vietäväksi.

Lisäksi opettelemme ensiapua tulevien metsäretkien varalle, tutustumme jätejengiin, hiljennymme kuuntelemaan metsän ääniä ja paljon muuta! Nuotiolla on tarjolla makkaraa ja omakustanteisesti on mahdollista käydä lounaalla Tuorlan majatalossa.

Lisäksi päivän aikana järjestetään pyhäkoulutuokiot klo 10.15, 11.15, 12.15 ja 13.15. Tarjolla on myös kasvomaalausta!

Mukana tapahtumassa ovat Piikkiön, Kaarinan ja Maarian seurakunnat, Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän yhteisen kasvatuksen Sammaltassujen luontotoiminta sekä Suomen Punaisen Ristin Kaarinan osasto. Tapahtuma on esteetön.

Tule siis mukaan perheesi kanssa viettämään hauska ja antoisa päivä luonnonhelmassa.

perhe ulkoilee metsässä

Viikkotoimintoja lapsiperheille

Päiväkerhot

Päiväkerho tiistaisin ja torstaisin Piikkiön pappilassa klo 8.30-11.30. Ryhmä on kiinteä. Ilmoittautumiset syksyllä ja keväällä. Haku kauden 2023-2024 päiväkerhoihin on 2.5.2023 - 31.5.2023. Hakuajan jälkeen voit tiedustella paikkoja Jasmin Nisuselta osoitteesta jasmin.nisunen@evl.fi.

Perhekahvila vanhalla seurakuntatalolla perjantaisin klo 9.30–11.30

Tervetuloa avoimeen perhekahvilaan, missä lämpimät kohtaamiset ja yhteinen aika ovat etusijalla! Kahvikupposen äärellä voit vaihtaa kuulumisia toisten perheiden kanssa ja nauttia rennosta ilmapiiristä.

Perhekahvilassa on tarjolla monipuolista ohjelmaa, kuten leikkiä, askartelua, laulutuokioita ja pieniä kynttilähetkiä. Pääpaino on kuitenkin yhdessäolossa ja voit tulla paikalle silloin, kun se sinulle parhaiten sopii – ennakkoilmoittautumista ei tarvita.

Seurakunta tarjoaa kahvin ja pienen aamupalan ja ovet ovat avoinna klo 9.15 alkaen. Tervetuloa viettämään mukavaa aikaa perhekahvilaan, joka on avoinna aina klo 11.30 saakka.

Perhemuskari

Huom! Perhemuskaria ei ole 18.4. ja 9.5.2024

Torstaisin klo 15.30-16.00 Piikkiön pappilassa (Pappilantie 4). Halutessasi voit tulla paikalle jo tuntia ennen eli klo 14.30 kahvittelemaan tunniksi – seurakunta tarjoaa kahvin ja pullan. Jos haluat, voit myös ottaa omia eväitä mukaasi.

Muskari on maksuton eikä siihen tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Voit tulla silloin kuin sinulle parhaiten sopii. Perhemuskari on loistava paikka viettää laatuaikaa perheen kanssa, tutustua uusiin ihmisiin ja nauttia musiikin ilosta yhdessä. Nähdään muskarissa!

Iltamuskari

Tervetuloa perheiden iltamuskariin pappilaan joka maanantai-ilta klo 17.30–18.00! Muskarin jälkeen on mahdollisuus jäädä tunniksi leikkimään ja nauttimaan iltateestä tai -kahvista. Ovet avataan klo 17.15.

Muskari on maksuton eikä edellytä ennakkoon ilmoittautumista. Seurakunta tarjoaa kahvin, teen ja pullan, mutta voit myös tuoda omat eväät mukanasi. Tule viettämään mukavaa aikaa musiikin parissa ja nauttimaan yhteisestä hetkestä!

Tutustu urkuihin ja urkumusiikkiin helposti ja hauskasti!

koristekuvaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lapsille suunnattu Urkumusiikki.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä on ilmainen, mainokseton, helppokäyttöinen eikä vaadi kirjautumista. Sivustolla pääset katsomaan hauskoja animoituja opetusvideoita, tekemään tietovisoja, rakentamaan omat urut ja kuuntelemaan soittonäytteitä.

Koululaisten kesäkerhot 2024

Onko perheessänne 1.–2. luokkansa päättävä lapsi, joka etsii ikimuistoista ja ohjattua tekemistä kesäloman alkuun?

Seurakunnan kesäkerhot tarjoavat lapsellenne turvallisen, myönteisen ja kristillisiin arvoihin pohjautuvan ympäristön, jossa hän voi viettää aikaa ikätovereidensa kanssa. Kesäkerhoissa on luvassa monipuolista ohjelmaa: leikkejä, laulua, pelejä, ulkoilua, liikkumista ja askartelua. Hartaudet, hiljentyminen ja mahdolliset kirkkovierailut kuuluvat myös ohjelmaan. Kesäkerhoja ohjaavat koulutetut ja ammattitaitoiset lastenohjaajat, jotka varmistavat, että lapsenne on hyvissä käsissä ja saa kesästä kaiken irti.

Haku kesäkerhoihin on nyt käynnissä ja päättyy sunnuntaina 14.4. klo 17.00. Lisätietoja kesäkerhopaikoista, maksuista ja kerhojen kestosta löydät täältä. Linkki seurakuntayhtymän sivuille. Piikkiössä kesäkerho pidetään vanhalla seurakuntatalolla (Hepojoentie 4) 3.-14.6. (2 vkoa) Hinta on 80€.

koristekuva

Toimintoihin voi tulla muutoksia ja tarkennuksia, joten kannattaa seurata seurakunnan nettisivuja. Voit seurata toimintaamme myös seurakuntamme Facebook-sivuilta.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymällä on lapsiperheille suunnattu sivusto, josta löydät tietoa perheille suunnatusta toiminnasta seurakuntayhtymän alueella. Pääset sivustolle tämän linkin kautta. Voit osallistua seurakuntien järjestämään toimintaan yli seurakuntarajojen.

Läheisyys

lastenohjaaja/perhetyöntekijä