Kansainvälinen työ

Kirkko on globaali toimija, paikallinen seurakuntatyö linkittyy monin tavoin ympäri maailmaa tehtävään työhön. Toisaalta seurakunta palvelee myös Suomessa asuvia ulkomaalaisia ja tekee lähetystyötä kotimaassa. Tarjolla on paljon mahdollisuuksia tutustua eri kulttuureihin ja auttaa konkreettisesti lähellä ja kaukana.

Tältä sivulta ja sen alavalikosta saat tietoa Mikaelinseurakunnan kansainvälisen työn monista muodoista. Tutustu ja tule mukaan - sinua tarvitaan!

Lähetystyö

Lähetystyö on kirkon työtä ulkomailla ja ulkomaisten kirkkojen tukemista. Voit tukea lähetystyötä osallistumalla lähetyspiireihin, myyjäisiin, kirkkokahveihin ja erilaisiin tempauksiin.

Pidämme yhteyttä seurakunnan nimikkolähetteihin, rukoilemme heidän puolestaan ja keräämme rahaa heidän työnsä tukemiseksi. Lähetit ovat kirkon lähetysjärjestöjen työntekijöitä; he kertovat kuulumisiaan kirjeitse ja netin välityksellä ja myös vierailevat seurakunnassa silloin tällöin.

Lisätietoja lähetystyö-sivulla.

Ystävyysseurakunnat

Mikaelinseurakunnalla on ystävyysseurakuntia ja -kohteita kaikissa naapurimaissamme. Seurakuntavierailuja tehdään puolin ja toisin. Ystävyysseurakunnat tukevat toisiaan rukouksin ja avustuksin.

Lisätietoja ystävyysseurakuntatyön sivulla.

Yhteisvastuu

Yhteisvastuukeräys on kirkon vuosittainen suurkeräys, jolla tuetaan apua tarvitsevia kotimaassa ja ulkomailla. Keräys käynnistyy aina helmikuussa.

Lisätietoja Yhteisvastuu-sivulla.

Maahanmuuttaja- ja turvapaikkatyö

Vieraista maista tulevat ihmiset tarvitsevat erityistä tukea. Mikaelinseurakunnassa kohdataan maahanmuuttajia ja turvapaikanhakijoita monella tavalla. Sinäkin voit löytää oman tapasi auttaa heitä. Tältä sivulta saat lisätietoa.

Lisätitetoja Maahanmuuttaja- ja turvapaikkatyön sivulla.

Merimieskirkkotyö

Mikaelinseurakunnan merimieskirkkotyö toimii läheisessä yhteistyössä Turun Merimieskirkon kanssa. Seurakunnassamme toimiva merimieskirkkopiiri on myös valinnut tukensa pääasialliseksi kohteeksi Turun merimieskirkon.

Lisätietöja merimieskirkkotyön sivulla.