Mikaelinseurakunta - Diakonia on välittämistä

Diakoniatyöntekijöiltä saat keskusteluapua, jos olet hankalassa tilanteessa oman elämäsi suhteen tai haluat muuten vain puhua. Lisäksi saat tietoa itseäsi kiinnostavasta toiminnasta kuten kerhotoiminnasta, retkistä, leireistä ja erilaisista kasvu- ja kriisiryhmistä.

Vapaaehtoistyössä voit tulla mukaan monenlaiseen toimintaa: voit osallistua mm. yhteisvastuutempauksien toteuttamiseen, auttaa tarjoilussa tai käydä tervehtimässä yksinäistä vanhusta. Lisätietoja diakonian eri muodoista saat vasemman reunan valikon linkeistä.

Yhteisvastuukeräyksestä on tietoa otsikon "Lähetys ja kansainvälinen vastuu" alla (suora linkki).

Ota yhteyttä Mikaelinseurakunnan diakoniatyöntekijöihin

Ajanvaraus diakonian vastaanotolle:

tiistaisin klo 10-12, p. 040 3417 097
(Ei teksti- eikä ääniviestejä.)

Yhteyttä on mahdollista ottaa myös sähköpostin välityksellä: mikaeli.diakonia@evl.fi.
Huom! Sähköposteihin vastataan noin kerran viikossa.

Vastaanotot Mikaelin seurakuntakodissa, Klubi-siivessä, Puistokatu 13  (sisäänkäynti sisäpihalta) ja Cafe Mikaelissa, Hyrköistentie 26 (ei kesällä).

In English below.

Mitä apua diakoniatyö voi antaa?

Diakoniatyöntekijältä voi hakea taloudellista apua yllättävässä ja hetkellisessä kriisitilanteessa. Taloudellinen apu on kertaluonteista. Huomioithan, että kaikki yhteiskunnan antama lakisääteinen tuki tulee olla haettuna, myös ehkäisevä ja täydentävä toimeentulotuki. Ehkäisevää ja täydentävää toimeentulotukea voit hakea kunnan sosiaalitoimesta, lisätietoa tästä linkistä

Taloudellisen avun lisäksi diakoniatyöntekijälle voi tulla keskustelemaan mieltä painavista asioista ja saada yleistä ohjausta vaikeassa elämäntilanteessa.

Mikäli tarvitset akuuttia ruoka-apua, voit katsoa ajankohtaiset ruokajaot tästä linkistä.

Katso myös Facebook -sivua Turun Mikaelinseurakunta

Briefly in English:
If you need help with financial issues or have worries that you want to talk about with somebody, either about spiritual issues or other, please feel free to contact us deacons.

Call us on Tuesdays from 10AM to 12PM to nr. 040 3417 097.
You can also send us an email to mikaeli.diakonia@evl.fi.
Our offices are in Puistokatu 13 and in Cafe Mikael, Hyrköistentie 26.

Please be aware that if you need help with bills or with rental debts, you need to contact Kela and the social office first. More information from this link and this link. If you need urgent help with food, you can check all the food divisions from this link.