Musiikki Maarian seurakunnassa

Musiikki on tärkeä osa seurakunnan elämää – se on läsnä kaikkialla vauvakirkoista vanhusten hartauksiin. Kirkkovuosi soi niin kantaatteja, Taize-lauluja, urkukoraaleja, virsisovituksia kuin psalmilaulujakin. Kuorot, soitinyhtyeet ja solistit musisoivat messuissa ja konsertteissa. Musiikki ei ole Maarian seurakunnassa vain jotain mitä kuunnellaan, vaan kaikki ovat tervetulleita mukaan musiikkitoimintaan.

Koronapandemian jäljiltä musiikkitoiminta on vielä tauolla. Tapahtumakalenterista näet kuitenkin, kun konsertit, kuorot ja tilaisuudet alkavat palailla tauolta.

Kanttorit opastavat tarvittaessa häiden ja hautajaisten musiikkivalinnoissa. Ota yhteyttä! Maarian seurakunnan kaikkien neljän kanttorin yhteystiedot löydät tämän sivun yhteystietovalikosta tästä alta.

» Kaikkien seurakuntien musiikkitapahtumat

Urut näkyvissä osittain, pillien vieressä Maarian kirkon holviston maalauksia.

kanttori
Maarian seurakunta

Olen Ulla Vuola, yksi Maarian seurakunnan kanttoreista. Olen viihtynyt Maariassa jo yli 30 vuotta ja viihdyn edelleen. Teen työtä koko Maarian seurakunnan alueella ja erityisvastuualueenani on urkumusiikki.

Vapaa-ajalla harrastan valokuvamista ja luonnossa liikkumista. Kesällä tykkään viettää aikaa mökillä, käydä melomassa ja hoitaa puutarhaa.

Minut saa hyvälle tuulelle ystävien ja läheisten kanssa kahvittelu ja jutustelu sekä lasten kanssa touhuaminen.

kanttori
Maarian seurakunta

Olen Marja Haikka, yksi Maarian seurakunnan kanttoreista. Vastaan, kuten kollegani, musiikista jumalanpalveluksissa, kirkollisissa toimituksissa, hartauksissa, rippikouluissa ja konserteissa. Johdan Verbum Sonans -kuoroa ja yhdessä toisten kanttorien kanssa FreeThree-KuoroaKaikille.

Harrastan yksinlaulua, vegaanista ruoanlaittoa, puutarhanhoitoa, uimista, sauvakävelyä, taiteita ja arkkitehtuuria.

Tulen hyvälle tuulelle, iloiseksi ja onnelliseksi ihmissuhteista.