Keskusrekisteri palvelee seurakuntalaisia ja seurakuntia

Keskusrekisterin tehtävänä on ylläpitää seurakuntien kirkonkirjoja sekä päivittää valtakunnalista väestötietojärjestelmää yhtymään kuuluvien seurakuntien jäsenten osalta Turussa ja Kaarinassa. Keskusrekisteristä voi hakea virkatodistuksia ja lisäksi se palvelee yleisöä ristiäisiin ja avioliittoon liittyvissä asioissa.

Keskusrekisterin yhteydessä toimivassa kirkkoherranvirastojen yhteisessä kansliassa eli seurakuntatoimistossa tehdään pappien, kanttorien sekä toimipaikkojen varaukset perhejuhliin, kuten häihin ja ristiäisiin sekä hautajaisiin. Lisäksi seurakuntatoimistossa avustetaan seurakuntia tarjoamalla Turun ja Kaarinan seurakunnille toimistopalveluja. Keskusrekisteriä johtaa keskusrekisterin johtaja.

Eerikinkatu 3:n katutasossa sijaitsevaan keskusrekisteriin ja seurakuntatoimistoihin on helppo pääsy liikuntaesteisille ja näkövammaisille.

Keskusrekisterin alaisuudessa toimii myös seurakuntien monistamo. Monistamo tarjoaa monistus- ja painopalveluja erityisesti työntekijöille sekä seurakuntien ja seurakuntayhtymän kanssa yhteistyössä toimiville tahoille. Monistamo sijaisee toimitalon sisäpihalla.