Riikka-Maria ja Tomas Kolkka Thaimaassa

Riikka-Maria ja Tomas tekevät kieli-, musiikki- ja  seurakuntatyötä lua-kielivähemmistön keskuudessa
Pohjois-Thaimaan vuoristokylissä. He kääntävät Raamattua lua-kielelle.

Tomas Kolkka on FM ja kielityön asiantuntija ja Riikka-Maria Kolkka on musiikinopettaja ja lukutaitotyön asiantuntija.
Sunnuntaisin Kolkat auttavat jumalanpalveluksissa. Arkipäivisin he opiskelevat ja analysoivat luan kieltä, jolla ei vielä ole kirjakieltä.   Lisäksi Riikka-Maria opettaa musiikkia Thaimaan evankelis-luterilaisen kirkon koulutuskeskuksessa Bangkokissa.

Tällä hetkellä Kolkat ovat työssä Pohjois-Thaimaan vuoristoseurakunnissa.

Tiesitkö tämän lua-vähemmistökansasta?

Lua-vähemmistökansa elää vuoristokylissä Thaimaan ja Laosin välisellä rajalla.  Kulkuyhteydet ovat huonot.  Riisinviljelystä saatava toimeentulo on niukka. Ensimmäinen seurakunta perustettiin Naanin maakuntaan kahdeksan vuotta sitten. Nyt seurakuntia on neljä ja kastettuja jäseniä on jo 1200. Vuosittain kastetaan satakunta uutta ihmistä.

mies ja nainen
Tomas ja Riikka-Maria Kolkka